Σύντομο βιογραφικό
Σεναριογράφος, Καθηγητής Σεναρίου, Τμήμα Κινηματογράφου, Σχολή Καλών Τεχνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΦΕΚ : Σενάριο Κινηματογράφου και Τηλεόρασης). Συντονιστής της ΘΕ ΔΓΡ 61 «Κινηματογραφική και Τηλεοπτική Γραφή», Κ-Σ της ίδιας ΘΕ στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών “Δημιουργική Γραφή” του Ε. Α. Π και του Π. Δ.Μ. Επιστημονικώς Υπεύθυνος της Κατεύθυνσης Σεναρίου του Διιδρυματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Δημιουργική γραφή» του Π.Δ.Μ και του Α.Π.Θ και διδάσκων στην ίδια κατεύθυνση. Υπήρξε Επιστημονικώς Υπεύθυνος σε τέσσερα ερευνητικά προγράμματα του Α.Π.Θ. Το καλλιτεχνικό του έργο περιλαμβάνει τα σενάρια πέντε (5) ταινιών μεγάλου μήκους, τριακοσίων είκοσι δύο (322) τηλεοπτικών επεισοδίων, οχτώ (8) μικρού μήκους ταινιών, δύο (2) ντοκιμαντέρ και μιας εκπαιδευτικής σειράς πενήντα (50) web επεισοδίων. Οι ταινίες των σενάριο των οποίων υπέγραψε έχουν συμμετέχει και διακριθεί σε πολλά φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εργάστηκε ως μέλος της επιτροπής αξιολόγησης και γνωμοδότησης για την επιλογή των σεναρίων στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Μέλος της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδας. Επικεφαλής Εθνικού Σπουδαστικού Προγράμματος στο Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας. Διετέλεσε Πρόεδρος του τμήματος Κινηματογράφου της Σ.Κ.Τ του Α.Π.Θ και μέλος της Συγκλήτου (2018- 2020).
Διδακτικό Έργο
Διδασκαλία σε προπτυχιακό επίπεδο.
Το διδακτικό του έργο σε προπτυχιακό επίπεδο αφορά το Τμήμα Κινηματογράφου, της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου ως Π.Δ 407/80 (2005 – 2010), ως επίκουρος καθηγητής επί θητεία (2010 – 2014), ως επίκουρος καθηγητής με μονιμότητα (2014 – 16) ως αναπληρωτής Καθηγητής (2017 έως 2020) και, τέλος, ως Τακτικός Καθηγητής (2022 έως σήμερα) . Περιλαμβάνει την αυτοδύναμη διδασκαλία μαθημάτων ταξινομημένων κατά ακαδημαϊκό έτος καθώς και την επίβλεψη των ερευνητικών και πτυχιακών εργασιών.
Διδασκαλία σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
2017 μέχρι σήμερα
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών “Δημιουργική Γραφή” του Ε. Α. Π και του Π. Δ.Μ Συντονιστής της ΘΕ ΔΓΡ 61 και Κ(αθηγητής)-Σ(ύμβουλος) στη ΘΕ ΔΓΡ 61 (12 εξάμηνα). Στη συγκεκριμένη Θεματική ενότητα έχει διαμορφώσει την ύλη και το περιεχόμενο της κάθε εβδομάδας, έχει συγγράψει ακαδημαϊκές σημειώσεις, οι οποίες προσφέρονται στην πλατφόρμα και έχει εποπτεύσει εφτά (18) διπλωματικές εργασίες.
2018 μέχρι σήμερα
Διιδρυματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Δημιουργική γραφή» του Π.Δ.Μ και του Α.Π.Θ.
Επιστημονικώς Υπεύθυνος/Συντονιστής στην Κατεύθυνση «Σενάριο». Στο συγκεκριμένο μεταπτυχιακό πρόγραμμα έχει διαμορφώσει την ύλη και το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος της κατεύθυνσης του Σεναρίου, συντονίζει τους καθηγητές που διδάσκουν σε αυτό και, επίσης, διδάσκει ο ίδιος τα παρακάτω τρία 27ώρα εξαμηνιαία μαθήματα. 1. Εργαστήριο ταινίας μικρού μήκους ( α΄ εξάμηνο) από το 2018 μέχρι και σήμερα, 2. Εργαστήριο τηλεοπτικής σειράς (β΄ εξάμηνο) από το 2018 μέχρι και σήμερα, 3. Εργαστήριο ταινίας μεγάλου μήκους (γ΄ εξάμηνο) από το 2018 μέχρι και σήμερα.
2017
Επισκέπτης καθηγητής στο Μ. Π.Σ. του τομέα ΜΝΕΣ, του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ, στο πλαίσιο του χειμερινού μεταπτυχιακού σεμιναρίου ΓΣΓ 642/ Ζητήματα Διακειμενικών Σχέσεων 1 : “Λογοτεχνία και Κινηματογράφος (μια τετράωρη εισήγηση).
2013-2017
Επισκέπτης καθηγητής στο μάθημα «Θεατρική και Κινηματογραφική Γραφή» στο Μ.Π.Σ του Π.Δ.Μ. (μια εισήγηση εννέα ωρών ανά ακαδημαϊκό έτος (2013 – 14), τέσσερις εισηγήσεις των εννέα ωρών η κάθε μια ανά ακαδημαϊκό έτος(2015 – 2017). Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει επιβλέψει έξι διπλωματικές εργασίες με αντικείμενο το Σενάριο.
Επιπλέον Διδακτική Εμπειρία
Ένωση Σεναριογράφων, Ι.Ε.Κ ΑΚΜΗ, Θεσσαλονίκης
Υπεύθυνος Εργαστηρίου συγγραφής μικρού μήκους ταινίας στο πλαίσιο των σεμιναρίων που οργάνωσε η Ένωση Σεναριογράφων. Μάρτης 2007
Ι.Ε.Κ ΑΚΜΗ, Θεσσαλονίκης
Καθηγητής σεναρίου στο Ι.Ε.Κ ΑΚΜΗ, Θεσσαλονίκης. Μαθήματα εισαγωγής και εμβάθυνσης στο πρώτο και στο δεύτερο έτος σπουδών του ΙΕΚ. 2007 – 2008
Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ) του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και
Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ. . .Α), Αθήνα
Σεμινάριο πέντε ωρών για το σενάριο στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση. Δεκέμβρης 2008
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Διήμερο για τον Κινηματογράφο στα Σχολεία. Εισήγηση για το σενάριο μικρού μήκους.
Οκτώβρης 2010
Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης Δημιουργική Γραφή Ι, Πανεπιστήμιο Δυτικής
Μακεδονίας
Σεμινάριο διάρκειας οχτώ ωρών με τίτλο : «Εισαγωγή στο σενάριο». Απρίλης 2013
Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Δήμου Θεσσαλονίκης
- Εαρινό εξάμηνο, πρόγραμμα «Κινηματογράφος: μια εσωτερική ματιά». Δίωρη εισήγηση για τα βασικά στοιχεία του σεναριακού λόγου. Μάης 2013
- Εαρινό εξάμηνο, πρόγραμμα «Διασκευή». Δίωρη Εισήγηση για τα βασικά στοιχεία του σεναριακού λόγου. Απρίλης 2014.
- Εαρινό εξάμηνο, πρόγραμμα “Ντοκιμαντέρ”. Δίωρη εισήγηση για τα βασικά στοιχεία του σεναριακού λόγου στο ντοκιμαντέρ. Μάρτης 2015.
Γε.Λ. Νέας Περάμου
Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Saftas (Students Academy film and theater awards)/ Erasmus+ , επίσκεψη στο σχολείο και εισήγηση για το σενάριο, Γενάρης 2016
Διοικητικό έργο στο Τμήμα Κινηματογράφου
Το διοικητικό έργο στο Τμήμα Κινηματογράφου περιλαμβάνει τα παρακάτω:
[1] Πρόεδρος Τμήματος Κινηματογράφου, Σχολή Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ, Μέλος της Συγκλήτου του Α.Π.Θ 2018 – 2020
[2]Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Κινηματογράφου. Μέλος από το 2010 έως το 2020 και Συντονιστής της Επιτροπής Σπουδών τα ακαδημαϊκά έτη 2010 – 2011, 2011 – 2012 και 2015 – 2016
[3]Επιτροπή Εξωτερικής αξιολόγησης του Τμήματος Κινηματογράφου.
Μέλος από το 2010 έως το 2020 και Συντονιστής το 2016
[4]Επιτροπή Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών σπουδών
Αναπληρωματικό μέλος από το 2011 έως το 2013 και μέλος από το 2014 – 2020.
[5]Επιτροπή Κατατακτηρίων εξετάσεων.
Μέλος (2011 – 2020) και Εισηγητής θεμάτων, Βαθμολογητής και Αναβαθμολογητής στο μάθημα της Δημιουργικής Γραφής Σεναρίου (2011 – 2020)
[6]Επιτροπή αξιολόγησης και πρόσληψης των Π. 407/80. Μέλος 2011 – 2019
[7]Εκπρόσωπος του Τμήματος στο Σύνδεσμο Ενημέρωσης του ΕΛΚΕ
[8]Επιτροπή για την εκπροσώπηση του Τμήματος Κινηματογράφου στα συλλογική όργανα του Ε.Κ.Κ, Φεστιβάλ Κινηματογράφου και ΕΡΤ.
Μέλος 2015 – 2016.
[9]Επιτροπή μελέτης ίδρυσης εργαστηρίων
Μέλος 2015 – 2016
[10]Επιτροπή του Ελληνικού Παρατηρητηρίου για τη Διαπολιτισμική Παιδεία και Εκπαίδευση (ΕΠΑΔΙΠΕ) με σκοπό τη δημιουργία τηλεοπτικού σποτ με θέμα “Χτίζοντας ένα πολύχρωμο σχολείο”.
Μέλος 2014 – 2015
[10]Επόπτης κτηρίου Σταυρούπολης
Επόπτης 2014- 15, Αναπληρωματικός 2015- 2016
Ερευνητικά Προγράμματα στο Τμήμα Κινηματογράφου
2018 – 2021
ARCON: Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου Επαυξημένης Πραγματικότητας, – ΚΩΔ: ΤΙΕΔΚ-04452, ΔΡΑΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ: «ΕΡΕΥΝΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ», ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, Συντονιστης φορεας dataverse, Δννπτ πανεπιστημιο πατρων, τκσκτ αριστοτελειου πανεπιστημιου θεσσαλονικης
Επιστημονικά υπεύθυνος του ερευνητικού έργου που αντιστοιχεί στο ΤΚΣΚΤ (σε αντικατάσταση της Καθηγήτριας Δέσποινας Μουζάκη)
Η έρευνα του ΤΚΣΚΤ του Α.Π.Θ περιλαμβάνει τη χαρτογράφηση, την αποτύπωση και την ανάλυση καλών πρακτικών και μεθόδων χρήσης της τεχνολογίας AR – MR από επαγγελματίες από το χώρο της δημιουργικής βιομηχανίας δυνητικά αξιοποιήσιμων στο πλαίσιο του Έργου καθώς και την ανάδειξη καινοτόμων και state-of-the-art σεναρίων χρήσης και αξιοποίησης της τεχνολογίας στους εξής τομείς:
-της παραγωγής ταινιών πάσης φύσης (για την διαφήμιση, για τον κινηματογράφο, για την τηλεόραση, ντοκιμαντέρ, για εκπαιδευτικούς σκοπούς κλπ)
-της υποβοηθούμενης ξενάγησης και της παροχής πληροφόρησης in situ στον επισκέπτη/περιηγητή σε ανοικτούς (π.χ. αρχαιολογικούς χώρους) και κλειστούς χώρους (Μουσεία, Πινακοθήκες κλπ)
-της δημιουργίας προωθημένων διαδραστικών αφηγήσεων (augmented interactive digital storytelling)
Παράλληλα θα διερευνηθεί η δυνατότητα συμμετοχικής δημιουργίας και ένθεσης/ανάρτησης περιεχομένου σε AR-MR χώρους, από πολλούς απλούς χρήστες και ερασιτέχνες είτε επί τόπου είτε μέσω διαδικτύου από απόσταση.
2018 – 2019
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης “Η τέχνη της εμψύχωσης”, Γραμματεία Νέας Γενιάς, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ΕΛΚΕ Α.Π.Θ, κωδικός έργου 96791.
Επιστημονικά Υπεύθυνος
Η τέχνη της εμψύχωσης (animation) αποτελεί ξεχωριστό τμήμα της βιομηχανίας του κινηματογράφου, το οποίο αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς κερδίζοντας το χώρο που της αναλογεί στον τομέα των οπτικοακουστικών τεχνών. Πέραν όμως, της μεγάλης ανάπτυξης του animation ως κινηματογραφικό είδος, η τέχνη της εμψύχωσης είναι εργαλείο, που χρησιμοποιείται ευρύτατα και στη δημιουργία ταινιών κατά παραγγελία (commissioned). Η κινηματογραφική παραγωγή είναι μια σύνθετη διαδικασία δημιουργίας, στο πλαίσιο της οποίας μια ταινία animation, προκειμένου να παραχθεί, απαιτεί από τον δημιουργό της μεγάλη εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα και τις νέες τεχνολογίες, καθώς επίσης και με τα «χειροποίητα» υλικά στοιχεία, γεγονός που καθιστά το animation μια τέχνη μοναδική. Η ανάπτυξη οπτικοακουστικών έργων εμψύχωσης (animation), περιλαμβάνει τη σύλληψη της ιδέας, τη συγγραφή του σεναρίου, τη δημιουργία του εικαστικού περιεχομένου (concept art), των χαρακτήρων και του storyboard, την ανάπτυξη της κίνησης (εμψύχωση) και το τελικό post production του οπτικοακουστικού έργου. Το εν λόγω πρόγραμμα αποσκοπεί στο να αναδείξει τον τομέα της ανάπτυξης της τέχνης της εμψύχωσης (animation) σε όλες τις εκφάνσεις, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, η οποία θα συνδυάζει τη θεωρητική κατάρτιση με την πρακτική εμπειρία. Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη βασικών επαγγελματικών δεξιοτήτων στην τέχνη της εμψύχωσης (animation). Στο πλαίσιο του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι νέοι θα έρθουν σε επαφή με την ιστορία του animation, καθώς και με τις βασικές θεωρητικές αρχές αλλά και τα πρακτικά εργαλεία, που είναι απαραίτητα, προκειμένου να μπορέσουν να δημιουργήσουν μια ταινία animation για καλλιτεχνικούς ή για εμπορικούς σκοπούς.
Πρόγραμμα επιμόρφωσης “Ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών”, Γραμματεία Νέας Γενιάς, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ΕΛΚΕ Α.Π.Θ, κωδικός έργου 96792.
Επιστημονικά Υπεύθυνος
Τα ψηφιακά παιχνίδια συστήνουν τη μεγαλύτερη και συνεχώς αναπτυσσόμενη βιομηχανία ψυχαγωγίας με τεράστια έσοδα. Τα συγκεκριμένα παιχνίδια όμως δεν αποτελούν μόνο ένα κερδοφόρο εμπορικό προϊόν, αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν κερδίσει σημαντική θέση σε τομείς όπως η επικοινωνία, ο τουρισμός, η πολιτιστική διαχείριση και η εκπαίδευση, αναγνωρίζοντας την αποτελεσματικότητα και απήχηση του μέσου και είναι ιδιαίτερα ελκυστικά στους νέους.
Η ανάπτυξη των ψηφιακών παιχνιδιών αφορά σε μια επίπονη δημιουργική διαδικασία η οποία περιλαμβάνει το σχεδιασμό της δομής και αρχιτεκτονικής του παιχνιδιού, τον προγραμματισμό του, αλλά και την εφαρμογή μιας επαναληπτικής διαδικασίας σχεδιασμού-δοκιμής-διόρθωσης και εν τέλει, αξιολόγησης της εμπειρίας του χρήστη, προκειμένου να εξαλειφθούν τυχόν σχεδιαστικές αστοχίες.
Το εν λόγω πρόγραμμα στοχεύει στο να αναδείξει τον τομέα της ανάπτυξης ψηφιακών παιχνιδιών σε όλες του τις εκφάνσεις προσφέροντας μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, η οποία θα συνδυάζει τη θεωρητική κατάρτιση με την πρακτική εμπειρία.
Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης οι επωφελούμενοι του προγράμματος θα έχουν την ευκαιρία να εντρυφήσουν σε θεωρητικές, φιλοσοφικές και πολιτισμικές έννοιες και προσεγγίσεις, οι οποίες αποτελούν απαραίτητα εργαλεία για όποιον επιθυμεί να ασχοληθεί είτε ερασιτεχνικά, είτε επαγγελματικά με το σχεδιασμό μιας διαδραστικής εμπειρίας, όπως είναι τα ψηφιακά παιχνίδια.
Παράλληλα όμως, οι εκπαιδευόμενοι νέοι θα καταπιαστούν με θέματα, τα οποία αφορούν στον τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνουν τον εαυτό τους διαδικτυακά, αλλά και σε κρίσιμα για την εποχή θέματα, όπως εκείνο της σύνδεσης της βίας με τα video games, αλλά και του κινδύνου εθισμού σε αυτά. Τέλος, θα έρθουν σε επαφή με διαφορετικές εφαρμογές παιχνιδιών, από τα παιχνίδια για εκπαιδευτικό σκοπό ως τις σύγχρονες μορφές παιχνιδοποίησης, θα μάθουν βασικές αρχές προγραμματισμού και σχεδιασμού, ενώ στις τελευταίες τέσσερις ενότητες θα αναπτύξουν τα δικά τους παιχνίδια.
2014 – 2015
Αναζητώντας τις ηχητικές ταυτότητες της σύγχρονης Θεσσαλονίκης, ΕΛΚΕ, κωδικός έργου 91746.
Επιστημονικά υπεύθυνος.
Ερευνήτριες Αιμιλία Καραποστόλη, υποψήφια διδάκτωρ τμήμα Αρχιτεκτόνων Α.Π.Θ, Νεύτα Βότση , διδάκτορας Τμήμα Βιολογίας. Ο σκοπός της μελέτης είναι να διερευνήσει την ύπαρξη ή μη, ηχητικών ταυτοτήτων σε αναγνωρίσιμους αρχιτεκτονικούς τόπους της πόλης, μέσα στο ομοιογενές της ηχητικό της περιβάλλον. Επιπλέον, πραγματοποιείται μια διεπιστημονική προσέγγιση ανάδειξης των διακριτών στοιχείων που συνθέτουν τις ευμετάβλητες ηχητικές αστικές ταυτότητες και μια προσπάθεια κατασκευής μιας συστηματικής ομαδοποίησης τους, που όμως έχει καθαρό τοπικό χαρακτήρα. Καθώς οι περισσότεροι μελετητές του ηχητικού περιβάλλοντος ανήκουν σε αντιθετικούς επιστημονικούς κλάδους, όπως τμήματα βιολογίας, ακουστικής και πληροφορικής, αλλά και σε ανθρωπιστικές και καλλιτεχνικές σχολές, όπως τμήματα καλών τεχνών, μουσικής και πολιτισμικών σπουδών, καθιστώντας τον διάλογο και την πολυπόθητη διεπιστημονικότητα των μελετών τους πολύ δύσκολη. Με την πραγματοποίηση της παρούσας έρευνας, υποστηρίζεται πως η πληθώρα πρακτικών μεθοδολογιών ανάλυσης και αξιολόγησης του ηχητικού περιβάλλοντος, ανεξαρτήτως οντολογικού υποβάθρου, μπορεί να λειτουργήσει ως πλεονέκτημα για ρηξικέλευθες έρευνες πεδίου, αλλά και για θεωρητικές αναζητήσεις.
(τα στοιχεία προέρχονται από την ηλεκτρονική σελίδα webrescom του Αριστοτελείου – ως επιστημονικά υπεύθυνος έχει συμμετέχει σε τέσσερα(4) επιστημονικά προγράμματα)
Καλλιτεχνικό έργο.
Το καλλιτεχνικό του έργο περιλαμβάνει τη συγγραφή σεναρίων για τηλεοπτικές σειρές, μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες, ντοκιμαντέρ, web series καθώς και τη δραματουργική επεξεργασία και επιμέλεια σε σενάρια τρίτων.
Τηλεοπτικές σειρές
2022 – 2023
Ο Γιατρός
Σενάριο για την τηλεοπτική σειρά 16 ωριαίων επεισοδίων. Παραγωγή Green Pixel, Alpha. Σκηνοθεσία : Γ. Παπαβασιλείου.
2021 – 2022
Ετήσιο συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας με τη ψηφιακή πλατφόρμα του Αντένα για τη συγγραφή μίνι σειρών (έξι έως δέκα επεισοδίων).
2020 – 2021
Αγγελική
Σενάριο για την τηλεοπτική σειρά 154 σαρανταπεντάλεπτων επεισοδίων. Παραγωγή Green Pixel, Alpha. Σκηνοθεσία : Σ. Μπλάτσος, Σ. Κωνσταντινίδης
2019 – 2020
Έρωτας μετά
Σενάριο για την τηλεοπτική σειρά 97 σαρανταπεντάλεπτων επεισοδίων. Παραγωγή Green Pixel, Alpha. Σκηνοθεσία : Σ. Μπλάτσος, Β. Τσελεμέγκος, Σ. Κωνσταντινίδης
Έτερος Εγώ ΙΙ
Ιδέα για την τηλεοπτική σειρά 8 σαρανταπεντάλεπτων επεισοδίων. Παραγωγή Cosmote. Σκηνοθεσία : Σ. Τσαφούλιας.
2018 – 2019
Paradise
Πιλοτικό επεισόδιο, βίβλος και περιγραφή χαρακτήρων για μίνι σειρά με τίτλο εργασίας « Paradise ». Επίσημη επιλογή και συμμετοχή στο πρόγραμμα Media / AMU Program “Midpoint”.
2016 – 2017
Theseus,
Πιλοτικό επεισόδιο, βίβλος και περιγραφή χαρακτήρων για μίνι σειρά με τίτλο εργασίας « Theseus ». Option agreement contract with Atlantique Productions S.A, 7 Rue du Dôme, 92100 Boulogne Billancourt, France
2014 – 2015
10η εντολή, 4ος κύκλος, Τηλεοπτική σειρά 45λεπτων αυτοτελών επεισοδίων. Παραγωγή Alpha, Frenzy Films. Σενάριο για δέκα επεισόδια.
Τίτλοι επεισοδίων :
1.Θηρίο, σκηνοθεσία Π. Κοκκινόπουλος.
- Τρία, σκηνοθεσία Π.Κοκκινόπουλος.
3.Χωράφι, σκηνοθεσία Χ. Δήμας,
4.Πένθος, σκηνοθεσία Π. Κοκκινόπουλος,
- Face, σκηνοθεσία Χ. Γεωργίου,
- Θυμός, σκηνοθεσία Χ. Γεωργίου,
- Κόκκινο, σκηνοθεσία Π. Κοκκινόπουλος,
- Αλέρτ, σκηνοθεσία Χ. Γεωργίου,
- Φωτιά, σκηνοθεσία Χ. Γεωργίου,
- Καληνύχτα, σκηνοθεσία Π. Κοκκινόπουλος
2010 – 2011
3ος Νόμος
Τηλεοπτική σειρά 45λεπτων αυτοτελών επεισοδίων . Παραγωγή Mega, FrenzyFilms. Σενάριο για τέσσερα επεισόδια.
Τίτλοι επεισοδίων:
- Η μυρωδιά του κτήνους, σκηνοθεσία : Π. Κοκκινόπουλος,
2.Ο βασιλιάς και το αηδόνι, σκηνοθεσία : Π. Κοκκινόπουλος,
3.Λία, σκηνοθεσία : Χ. Γεωργίου,
4.Ουλές, σκηνοθεσία Κ. Φιλιώτου,
2008 – 2009
Άγρια Παιδιά.
Τηλεοπτική σειρά είκοσι (20) 45λεπτων ημιαυτοτελών επεισοδίων. Σκηνοθεσία Χ. Νικολέρης. Παραγωγή Mega, N – Orasis.
2006 – 2007
10η εντολή, 3ος κύκλος. Τηλεοπτική σειρά 45λεπτων αυτοτελών επεισοδίων. Παραγωγή Alpha, Frenzy Films. Σενάριο για έντεκα επεισόδια.
Τίτλοι επεισοδίων:
1.Μάνα, σκηνοθεσία Χρήστος Δήμας,
- -18 βαθμοί κελσίου, σκηνοθεσία Κατερίνα Φιλιώτου,
- Ένας ήσυχος άνθρωπος, σκηνοθεσία Χρήστος Δήμας,
- Ορφανή μητρός, σκηνοθεσία Κατερίνα Φιλιώτου,
- Γατοπαγίδα, σκηνοθεσία Χ. Δήμας,
- Θέμα τιμής, σκηνοθεσία Β. Ντούρος,
- Παιχνίδια πολέμου, σκηνοθεσία Π. Κράβας,
- Το σπίτι, σκηνοθεσία Β. Ντούρος,
- Το δάσος, σκηνοθεσία Π. Κράβας,
- Οικογενειακές αξίες, σκηνοθεσία Β. Ντούρος,
- Κρυμμένη Αλήθεια, σκηνοθεσία Γ. Λαπατάς,
Σε είδα
Τηλεοπτική σειρά 45λεπτων αυτοτελών ιστοριών. Παραγωγή Alpha, Αργοναύτες, Π. Παπαχατζής. Σενάριο για ένα επεισόδιο.
Τίτλος επεισοδίου : “Σκαντζόχοιρος” : σκηνοθεσία Χ. Νικολέρης
Cinemania
Τηλεοπτική σειρά 45λεπτων επεισοδίων με θέμα τον κινηματογράφο. Σενάριο για ένα επεισόδιο. Παραγωγή Ετ3.
Τίτλος επεισοδίου : Ταινίες μέσα σε ταινίες, σκηνοθεσία Β Μολυβιάτης
(σύνολο ολοκληρωμένων 45λεπτων (και ωριαίων) επεισοδίων τα οποία το σενάριο των οποίων έχει υπογράψει και έχουν γυριστεί τριακόσια είκοσι δύο (322)
Ταινίες μεγάλου μήκους
2021
Saison Morte,97’
Σενάριο ταινίας μεγάλου μήκους. Παραγωγή Showtime, EΡΤ. Σκηνοθεσία Θ. Τότσικας. (Επιδότηση της ταινίας από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα της ΕΡΤ για ταινίες μεγάλου μήκους – Σεπτέβρης 2016). Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2022
2019
Live better, 89’
Σενάριο ταινίας μεγάλου μήκους. Παραγωγή Ε.Κ.Κ, Showtime. Σκηνοθεσία Β. Κεχαγιάς.(Επιδότηση της ταινίας από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ΕΚΚ 2008). Πρόγραμμα Agora του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 2019.
2016
Καταφύγιο ΙΙ: το μονοπάτι του πάγου, 79’,
Σενάριο ταινίας μεγάλου μήκους. Παραγωγή Γούσιος Χ., Ιωησηφέλης Π., Χ. Νικολέρης. Σκηνοθεσία : Χ. Νικολέρης.
2013
Love in the end, διάρκεια 106′.
Σενάριο ταινίας μεγάλου μήκους . Σκηνοθεσία Β. Κεχαγιάς, Παραγωγή Viewmaster, Odeon, Κώστας Λαμπρόπουλος. 2013. Διανομή Odeon.
2011
Κανένας, διάρκεια 103′
Σενάριο ταινίας μεγάλου μήκους, εγκεκριμένο από το Πρόγραμμα Νέο Βλέμμα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και την ΕΡΤ (2007). Σκηνοθεσία Χ. Νικολέρης. Παραγωγή Ενόρασις, 2010. Διανομή Village.
(σύνολο ολοκληρωμένων μεγάλου μήκους ταινιών το σενάριο των οποίων έχει υπογράψει πέντε: (5).
Σενάρια ταινιών μικρού μήκους
2007
XXX – Live, διάρκεια 17′.
Σενάριο ταινίας μικρού μήκους. Σκηνοθεσία Δημήτρη Άντζου, παραγωγή Δ. Άντζου
2006
Μονή σειρά μαργαριτάρια, διάρκεια 15′.
Σενάριο ταινίας μικρού μήκους. Σενάριο εγκεκριμένο από το πρόγραμμα Μικροφίλμ της ΕΡΤ (2015). Σκηνοθεσία Βασίλη Κεχαγιά, παραγωγή ΕΡΤ, Ενόραση, 2006
Νάρκες, διάρκεια 14′
Σενάριο ταινίας μικρού μήκους. Σκηνοθεσία Χρήστου Νικολέρη, παραγωγή Ενόραση, 2006.
2005
Προστασία, διάρκεια 15′
Σενάριο ταινίας μικρού μήκους. Σενάριο εγκεκριμένο από το πρόγραμμα Μικρογραφίες του Ε.Κ.Κ(2005) και Μικροφίλμ της ΕΡΤ (2004). Σκηνοθεσία: Χρήστος Νικολέρης, Παραγωγή ΕΚΚ και ΕΡΤ, 2005.
Δε κατ, διάρκεια 19′
Σενάριο ταινίας μικρού μήκους Σκηνοθεσία Βασίλη Κεχαγιά, παραγωγή Ενόραση, 2005.
2004
Cheapdays, διάρκεια 17′
Σενάριο ταινίας μικρού μήκους. Σκηνοθεσία Βασίλη Κεχαγιάς, παραγωγή Ενόραση, 2004.
2003
Tρικυμία, διάρκεια 19′
Σενάριο ταινίας μικρού μήκους. Το σενάριο εγκρίθηκε από το πρόγραμμα Μικροφίλμ της ΕΡΤ (2002). Σκηνοθεσία Χρήστος Νικολέρης. Παραγωγή ΕΡΤ και Ενόραση, 2003.
Ιζαμπέλ, διάρκεια 15′
Σενάριο ταινίας μικρού μήκους. Το σενάριο εγκρίθηκε από το πρόγραμμα Μικροφίλμ της ΕΡΤ (2002). Σκηνοθεσία Αρσένης Πολυμενόπουλος. Παραγωγή ΕΡΤ και Ενόραση, 2003.
(σύνολο ολοκληρωμένων μικρού μήκους το σενάριο των οποίων έχει υπογράψει: οχτώ (8).
Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους
2016
Επόμενη στάση : Ουτοπία, ντοκιμαντέρ, διάρκεια 100′
Επιμελητής δραματουργίας. Σκηνοθεσία Α. Καρακάσης, Παραγωγή Μ. Γκαστίν, Ε.Κ.Κ, ΕΡΤ.
2007
48οΦεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, διάρκεια 52′
Ωριαίο ντοκιμαντέρ για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Σκηνοθεσία Χ. Νικολέρης. Παραγωγή ΕΡΤ, Φεστιβάλ Κινηματογράφου, N-Orasis, 2007.
Ντοκιμαντέρ/βιομηχανικά ντοκιμαντέρ μικρού μήκους
2017
Ένταξη των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση, διάρκεια 40 sec
Διαφημιστικό για την ένταξη των προσφυγόπουλων στην Ελληνική Εκπαίδευση. Παραγωγή Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Σκηνοθεσία : Α. Καρακάσης.
2006
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης διάρκεια 17′ .
Σενάριο ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στην τελετή λήξης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Σκηνοθεσία Χρήστος Νικολέρης, παραγωγή Φεστιβάλ Κινηματογράφου, N-Orasis, 2006.
Equal, διάρκεια 18′
Σενάριο για βιομηχανικό ντοκιμαντέρ με στόχο την εργασιακή αποκατάσταση των κοινωνικά ευπαθών ομάδων στα πλαίσια του προγράμματος Equal. Σκηνοθεσία Θοδωρής Καλέσης, 2006.
2005
Μακεδονία και Θράκη, Άνθρωποι και Ιστορία, διάρκεια 10′
Σενάριο ντοκιμαντέρ μικρού μήκους για προβολή σε πλανητάριο. Σκηνοθεσία Γ. Βαλτής. Παραγωγή του Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης και του Νόησις, 2005.
2003
Θεσσαλονίκη EXPO 2008, διάρκεια 15′
Σενάριο για βιομηχανικό ντοκιμαντέρ μικρού μήκους. Στόχος του ντοκιμαντέρ η διεκδίκηση της Expo 2008 από την πόλη της Θεσσαλονίκης. Σκηνοθεσία Θοδωρή Καλέση, Χρήστου Νικολέρη και Πάνου Παπαδόπουλου. Παραγωγή Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης, Ν – Orasis, Prossengisis, Γ. Νικολαϊδης, 2003.
Web series
2013- 2015
Ταξίδι στη γνώση.
Σενάριο για μια σειρά πενήντα (50) μικρού μήκους επεισοδίων (διάρκειας τριών έως πέντε λεπτών το καθένα) animation, εκπαιδευτικού χαρακτήρα με αντικείμενο την επιστήμη και τον άνθρωπο. Τα 50 επεισόδια στο σύνολό τους συγκροτούν μια διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια που διαχειρίζεται το Νόησις, Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας και εκτελείται από την εταιρεία tessera. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης(Ε.Τ.Π.Α) και από Εθνικούς Πόρους (ΕΣΠΑ 2007-2013, Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Ψηφιακή Ελλάδα – Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Επόπτης/επιμελητής
2018
Ανθόλια
Επόπτης/ Επιμελητής συγγραφικής διαδικασίας του ομώνυμου σεναρίου του Λ. Γιαννακουδάκη, Πρόγραμμα Γραφή, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
2010
Αργία μήτηρ πάσης κακίας
Επόπτης/ Επιμελητής συγγραφικής διαδικασίας του ομώνυμου σεναρίου του Γ. Καραδήμου, Πρόγραμμα Γραφή, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
Διακρίσεις – βραβεία του καλλιτεχνικού έργου
Καταφύγιο ΙΙ: Το μονοπάτι του πάγου
Συμμετοχή στο New York, Greek Film Festival, 2019
Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 2018.
Επόμενη στάση: Ουτοπία
Συμμετοχή στο International Documentary Festival Amsterdam, Ολλανδία, 18-29/11/2015
Συμμετοχή στο Trieste Film Festival, Ιταλία, 22-30/1/2016
Συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Ελλάδα, 11-20/3/2016
Συμμετοχή στο Millenium Documentary Festival, Βέλγιο, 18-27/3/2016
Συμμετοχή στο Docs Barcelona, Ισπανία, 25-29/5/ 2016.
Love in the end
Clio Awards, Branded Content Entertainment, Gold Award, New York, 2013
Cannes Lions Festival, Branded Content Entertainment,, Silver Award, Cannes, 2013.
Κανένας
Συμμετοχή στοSydney, GreekFilmFestival 2011.
Συμμετοχή στο New York, Greek Film Festival, 2011.
Συμμετοχή στο Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ του Seattle το 2011.
Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 2010.
Νάρκες
1ο Βραβείο Ταινίας Μυθοπλασίας μικρού μήκους, LosAngeles, 1stGreekFilmFestival 2007
Κρατικό Βραβείο Ποιότητας Υπουργείου Πολιτισμού, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2006.
Μονή σειρά μαργαριτάρια
Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου , Φεστιβάλ Δράμας 2006,
Κρατικό Βραβείο Ποιότητας Υπουργείου Πολιτισμού, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2006.
Προστασία
1ο Βραβείο Ταινίας Μυθοπλασίας-JamesonAward, Φεστιβάλ Δράμας 2005,
Βραβείο Κίνητρο Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Φεστιβάλ Δράμας 2005,
Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου , Φεστιβάλ Δράμας 2005,
Α Κρατικό Βραβείο Ποιότητας, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2005,
2o βραβείο Ταινίας Μυθοπλασίας, Διεθνές Φεστιβάλ Λάρισας 2006.
Δε κατ
Τιμητική Διάκριση Μοντάζ, Φεστιβάλ Δράμας 2005, Τιμητική διάκριση καλύτερης ηθοποιού, Φεστιβάλ Δράμας 2005, Βραβείο ΕΤΕΚΤ Αρτιότερης Τεχνικά και Καλλιτεχνικά Ταινίας Μυθοπλασίας, Φεστιβάλ Δράμας 2005, Κρατικό Βραβείο Ποιότητας Υπουργείου Πολιτισμού, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2005.
Cheapdayz
Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, Φεστιβάλ Δράμας 2004,
Βραβείο συντακτών ανεξάρτητου κινηματογραφικού τύπου, Φεστιβάλ Δράμας 2004,
Κρατικό Βραβείο Ποιότητας Υπουργείου Πολιτισμού, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
2004
1ο Βραβείο Ταινίας Μυθοπλασία, Φεστιβάλ της Νάουσας, 2005.
Τρικυμία
Κρατικό Βραβείο Ποιότητας Υπουργείου Πολιτισμού, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2003.
Ιζαμπέλ
Βραβείο Κίνητρο, Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, 2003.
Συμμετοχή σε επιτροπές
2021
Επιτροπή κρίσης σεναρίων, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Μέλος της επιτροπής γνωμοδότησης για την επιλογή των σεναρίων που θα επιδοτηθούν από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
44ο Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Ταινιών, Δράμα. Μέλος κριτικής επιτροπής στο Ελληνικό Διαγωνιστικό τμήμα.
2020
Τμήμα Κινηματογραφίας και Οπτικοακουστικών μέσων, Υπουργείο Πολιτισμού. Μέλος επιτροπής γνωμοδότησης για την επιλογή ελληνικού κινηματογραφικού έργου, το οποίο θα συμμετάσχει στις διαδικασίες της 93ης διοργάνωσης βραβείων OSCAR, διεκδικώντας το Βραβείο Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους.
5ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελόριζου “Beyond borders”. Μέλος κριτικής επιτροπής στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα.
7ος Πανελλήνιος διαγωνισμός σεναρίου, E.Σ.Ε Αθήνα. Μέλος της κριτικής επιτροπής.
2019
Anima Syros 12, Μέλος κριτικής επιτροπής στο Ελληνικό Διαγωνιστικό τμήμα.
4ο Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής, Μέλος της επιστημονικής επιτροπής
6ος Πανελλήνιος διαγωνισμός σεναρίου, E.Σ.Ε Αθήνα. Μέλος της κριτικής επιτροπής.
2018
5o 360 Taratsa International Film Festival, 24-27 Αυγούστου, Θεσσαλονίκη. Μέλος της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ.
5ος Πανελλήνιος διαγωνισμός σεναρίου, E.Σ.Ε Αθήνα. Μέλος της κριτικής επιτροπής.
2017
4o 360 Taratsa International Film Festival, 24-29 Αυγούστου, Θεσσαλονίκη. Μέλος της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ.
4ος Πανελλήνιος διαγωνισμός σεναρίου, E.Σ.Ε Αθήνα. Μέλος της κριτικής επιτροπής.
2016
3o 360 Taratsa International Film Festival, 24-29 Αυγούστου, Θεσσαλονίκη. Μέλος της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ.
3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός σεναρίου, E.Σ.Ε Αθήνα. Μέλος της κριτικής επιτροπής.
2015
2o 360 Taratsa International Film Festival, 19-23 Αυγούστου, Θεσσαλονίκη. Μέλος της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ.
2ος Πανελλήνιος διαγωνισμός σεναρίου, E.Σ.Ε Αθήνα. Μέλος της κριτικής επιτροπής.
2ο Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής, 4-7 Οκτώβρη, Κέρκυρα. Μέλος της επιστημονικής επιτροπής.
2014
1o 360 Taratsa International Film Festival, 20-24 Αυγούστου, Θεσσαλονίκη. Μέλος της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ.
1ος Πανελλήνιος διαγωνισμός σεναρίου, E.Σ.Ε Αθήνα. Μέλος της κριτικής επιτροπής.
2013
1ο Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής, 4-6 Οκτώβρη, Αθήνα. Μέλος της επιστημονικής επιτροπής, 2013 .
6th Thermaikos International Film Festival, 7 Δεκεμβρίου, Θεσσαλονίκη. Μέλος της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ, 2013.
2010
Balcan Fund, 51st Thessaloniki Film Festival, Member of Jury, 2010
Ανακοινώσεις/ Συμμετοχή σε Συνέδρια/Ημερίδες.
«Το σενάριο στην εκπαίδευση».
Ημερίδα Ένωσης Σεναριογράφων, 6 Μάη, Αθήνα, 2009.
«Η διαχείριση του τραύματος στη διδακτική της Δημιουργικής γραφής».
1ο Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής, 4-6 Οκτώβρη, Αθήνα, 2013.
“Ο ρόλος του σεναρίου και η δημιουργία των χαρακτήρων των ταινιών κινουμένων σχεδίων”
Ημερίδα: Μπορεί η επιστημονική γνώση στο διαδίκτυο να είναι ελκυστική; Μια νέα πρόταση από το ΝΟΗΣΙΣ, 4 Νοεμβρίου, Θεσσαλονίκη, 2013
“10η εντολή, επεισόδιο : Ένας ήσυχος άνθρωπος – Υπόθεση εργασίας για το σενάριο αστυνομικής σειράς”
Το ελληνικό αστυνομικό έργο στην τηλεόραση – Ημερίδα της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος, 3 Σεπτεμβρίου, Αθήνα, 2014
«Ο χαρακτήρας στις μικρού μήκους αφηγήσεις»
2ο Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής, 4-7 Οκτώβρη, Κέρκυρα, 2015
Δημοσιεύσεις – βιβλία
Το τρίγωνο που έγινε Παραμύθι, παραμύθι, Εκδόσεις Καπάνι, 1997
Η Κασέτα, διήγημα δημοσιευμένο στο λογοτεχνικό περιοδικό Εντευκτήριο, 1999
Το παραμύθι που δεν είναι, παραμύθι, Εκδόσεις Δόμος, 2000
Σκουπίδια, 424 και Α.Α, διηγήματα δημοσιευμένα στο λογοτεχνικό περιοδικό Οδός Πανός, 2004.
Cheap Dayz, δημοσίευση του σεναρίου της ταινίας στο λογοτεχνικό περιοδικό Μανδραγόρας.
Άγρια παιδιά κι άλλες ιστορίες, σειρά διηγημάτων, Εκδόσεις Καπάνι 2012
Επιπλέον επαγγελματική εμπειρία.
1993 – 2005
Τακτική συνεργασία με το περιοδικό Εξώστης, την κινηματογραφική εφημερίδα Παράλλαξη, το περιοδικό Closeup, το περιοδικό Ταχυδρόμος (ένθετου της εφημερίδας Τα Νέα του Σαββατοκύριακου), το περιοδικό Εικόνες(ένθετου της εφημερίδας Έθνος) και το περιοδικό Επιλογές (ένθετο στην εφημερίδα Μακεδονία).
1999 – 2003
Σενάριο για δεκάδες μουσικά κλιπ τραγουδιστών (ανάμεσα στους οποίους ο Γ. Νταλάρας, η Χ. Αλεξίου, η Ε. Αρβανιτάκη, ο Γ. Πάριος, ο Α. Βαρδής, ο Β. Παπακωνσταντίνου, ο Γ. Κότσιρας , η Ε. Τσαλιγοπούλου και πολλοί άλλοι), σενάριο για διαφημίσεις
Επικοινωνία:
piosifel@film.auth.gr