Είστε εδώ

Ελευθερία Θανούλη

Καθηγήτρια Θεωρίας Κινηματογράφου
Στοιχεία επικοινωνίας: 
thanouli@film.auth.gr

Σύντομο βιογραφικό

Η Ελευθερία Θανούλη γεννήθηκε το 1978 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Δημοσιογραφία και ΜΜΕ στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια έλαβε το μεταπτυχιακό της δίπλωμα στις Κινηματογραφικές Σπουδές από το Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ. Το 2005 ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή υπό την επίβλεψη του καθηγητή Thomas Elsaesser στο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ με θέμα ‘Post-classical Narration: A new paradigm in contemporary World Cinema’. Οι δημοσιεύσεις της επικεντρώνονται κυρίως σε ζητήματα αφηγηματολογίας και αναπαράστασης της ιστορίας στον κινηματογράφο, καθώς και θέματα κλασικής θεωρίας κινηματογράφου, ψηφιακού κινηματογράφου, και κινηματογράφου και πολιτικής.

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

Μονογραφίες

  • History and Film: A Tale of Two Disciplines (New York: Bloomsbury, 2018)
  • Wag the Dog: A Study on Film and Reality in the Digital Age (New York: Bloomsbury, 2013)
  • Post-classical cinema: An international poetics of film narration (London: Wallflower Press, 2009)

Άρθρα σε περιοδικά με κριτές

  • "A Nazi hero in Greek cinema: history and parapraxis in Kostas Manousakis’s Prodosia." Journal of Greek Media & Culture 1.1 (2015): 63-77.
  • Οι προοπτικές για τον Ευρωπαϊκό κινηματογράφο: τα νέα διακυβεύματα και οι στρατηγικές στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, Ουτοπία, 91(Σεπτ. –Οκτ. 2010): 165-178.
  • ‘Art cinema’ narration today: Breaking down a wayward paradigm’, Scope, 14, Ιούνιος 2009, σελ. 1-14.
  • Orson Welles and Rouben Mamoulian: Dr. Jekyll and Mr. Hyde?, Kinema, 30 (2008): 79-92.
  • ‘Narration in World cinema: mapping the flows of formal exchange in the era of globalization’, New Cinemas, Ιανουάριος 2008, τόμος 6, τεύχος 1, σελ. 5-16.
  • ‘Post-classical narration: a new cinematic paradigm in contemporary cinema’, New Review of Film and Television Studies, Δεκέμβριος 2006, τόμος 4, τεύχος 3, σελ. 183-196.
  • World War II revisited: narration and representations of War in Terrence Malick’s The Thin Red Line’, Kinema, 23, (2005), σελ. 45-60.
  • ‘Hyperreal space and urban experiences in contemporary Greek cinema’, Cinema et Cie, 5, Οκτώβριος 2004, σελ. 100-6.

Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους

  • “Representing 9/11 in Hollywood cinema” in Yannis Tzioumakis and Claire Molloy (eds), 2016. The Routledge Companion to Cinema and Politics (New York: Routledge, 2016): 301-311.
  • ‘Debating the Digital: Film and Reality in Barry Levinson’s Wag the Dog’, στο Carol Vernallis, Amy Herzog and John Richardson, The Oxford Handbook of Sound and Image in Digital Media, Oxford: Oxford UP (Υπό έκδοση)
  • ‘Film style in Old Greek Cinema: the case of Dinos Dimopoulos’, στο Yannis Tzioumakis και Lydia Papadimitriou (επιμ.) (2012), Greek Cinema: Texts, Histories, Identities (Λονδίνο: Intellect).
  • ‘Οι κινούμενες εικόνες  στην ψηφιακή εποχή: Διερευνώντας τις αλλαγές στη φύση και τη μορφή του κινηματογραφικού μέσου’ στο Γρηγόρης Πασχαλίδης, Μιχάλης Κοκκώνης και Φιλήμων Μπαντιμαρούδης (επιμ.) (2010), Τα ψηφιακά μέσα: ο πολιτισμός του ήχου και του θεάματος (Αθήνα: Κριτική): 83-113.
  • ‘To Be or Not to Be Post-Classical? That is the Question’ στο Patricia Pisters, Jaap Kooijman και Wanda Strauven (επιμ.) (2008), Mind the Screen: Media Concepts According to Thomas Elsaesser (Amsterdam: Amsterdam U. P.): 218-228.
  • ‘Looking for Access in Narrative Complexity. The new and the old in Oldboy’, στο Warren Buckland (επιμ.) (2008), Puzzle films: Complex Storytelling in contemporary cinema (London: Blackwell): 217-232.

Λήμματα σε εγκυκλοπαίδειες

  • Diegesis, στο Edward Branigan and Warren Buckland (επιμ.)The Routledge Encyclopedia of Film Theory, London and New York: Routledge (Υπό έκδοση)
  • Narrative and Narration στο Edward Branigan and Warren Buckland (επιμ.)The Routledge Encyclopedia of Film Theory, London and New York: Routledge (Υπό έκδοση)

 

Ώρες συνεργασίας: 
Τετάρτη - Πέμπτη: 8:30-9:30, 12:15-13:15

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Κινηματογράφου, Θεσσαλονίκη
Κτίριο Διοίκησης, Ισόγειο, Γραφείο 11, T.K. 541 24